9 Augusti 2012

Dendär jävla barnmorskan jag har nu, Tulla, som är under semestern, alltså,
jag har inte haft såna jävla slå ihjäl känslor, på länge, men efter att ha vart på ca 5 besök
hos henne, så pallar jag seriöst inte fler .. Tur att min odinarie är tillbaka nästa vecka iallafall :)

Ja, förra veckan, va jag ju i 26 + 4, när jag va där o frågade då, när på ett ungefär, man
börjar mäta magen, o hon svarar då " Runt vecka 27 - 28 ", aa, okej, tänkte jag.
Då gör vi väl de nästa vecka då, va ju dock i vecka 27 förra veckan, men aa ..

Idag va jag där igen, o tänkte " Nu ska vi mäta " men nej, de gjorde hon inte,
så jag frågade samma sak igen o då sa hon " Runt 29 - 30 börjar man mäta "
Hum, jaha, okej ..?

Iallafall, hjärtljuden va väldigt låga idag, runt 138 s/m, men de va
svårt o hitta, för du sparkade bort dopplern HELA tiden !!!

Sen tog hon ett HB o EVG eller vafan de hette, inte en aning om va de är,
med stick i armen o två kärl i vänster arm har spruckit, så ni får dom
gå ner i underarmen för att sticka i den armen, o ett kärl
har spruckit i höger, så där får dom försöka leta upp något imorgon ..
Vet inte hur många fler gånger mina stackars armar kmr klara, får väl
köra i handen sen ..?

Imorgon blir de kanske gekås, för o inhandla flaskor, spjälskygg, sängkläder, nappar, täcke,
kudde o lite sånt o den 21 / 8, åker jag med mamma till Göteborg o shoppar kläder till dig :)
Gekås har inte SÅ stort utbud på kläder, speciellt inte i 50 / 56 o de är dom storlekarna som är
mest akut, kan jag säga xD HAHAH ..

Nu ropar storebror, så gonatt, min prinsessa.
O du, du kan väl ligga still i EN sekund ..? :')


Kommentarer
MansonDust ~ en mammablogg om barnmode

Man börjar mäta i v 24 ungefär.

2012-10-20 @ 11:51:53
URL: http://www.mansondust.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0