Ifrån början

Ja, jag har ju inte sagt något, men känner att denna bloggen kan jag skriva
i, helt utan att någon vet o sen när tiden är inne, så kan NI läsa.

När NI läser detta, så är bebis redan född :P

Ja, nu har jag gått HALV TID. Dvs, idag, är jag i 19 + 3.
De är helt sjukt, hur fort tiden har gått .. Men jag ska ta allt ifrån
början o fram till nu, o sen kmr jag att uppdatera med småinlägg efter
MVC besök o så, så jag själ kmr ihåg o sen för att ni ska kunna
följa de senare :)

Ja, jag väntade på mensen, som skulle kma den 25 Februari 2012.
Jag tänkte hela tiden, att jag inte skulle ha turen, att få plus denna månaden heller,
men på BIM - 3, dvs, den 23 februari, så köpte jag ett test, eller rättare sagt
jag köpte till Ewe, men snodde senare ett, för att hon inte skulle fatta, o jag testade
på kvällen / natten där o fick ett STARKT, på BIM MINUS TRE.

Dvs, TRE DAGAR INNAN MENSEN. Jag blev helt .. chockad. Så
jag sprang in till Thobbe, som då låg o sov, konstigt, när klockan va
runt två på natten ..? xD Men iallafall, o viskade, samtisigt som hjärtat
slog i 200 " Du ska bli pappa " han mumlade bara ett " mm "



Jag väntade till BIM + 1, innan jag testade en andra gång o även
denna gång, blev de ett starkt plus, kmr inte ihåg va Thobbe sa, men aa.

Gjorde ett VUL ganska så tidigt, o då trodde dom först, att jag inte va
gravid, för man kunde inte se någon på äggstockarna, livmodern eller nå
alls, så fick kma tillbaka två veckor senare, då va de heller
inget. Dom såg att jag hade cystor på vänster äggstock o en stor
vätskebildning bakom, o hon på gyn, trodde de va en blödning.
o därmed vara en utomkvedesgraviditet.

Hon tog massa blodprover, som skulle avgöra om de va utomkvedes.
Om värdena inte höjdes, så va de dåligt, då hade jag behövt
operera bort vänster äggstock, plus att jag troligen hade haft
en bebis utanför livmodern.

De skulle ta ca 4 dagar o få svar o värdena behövde höjas med minst
1000, men på de fyra dagarna, hade mina värden höjts med 3000, så
utomkvedes, kunde vi verkligen utesluta, sa hon. Gjorde dock
ett VUL till, men hon kunde inte se något alls.



När jag va runt .. vecka 6, enligt mensen, så ringde jag MVC för o få inskrivning.
Skrevs in i vecka 8, har jag för mig o då gjordes de ett UL också.
De fanns en fostersäck, med vatten, men inget som kunde tyda på ett foster,
inte något alls .. Dom mätte hinnan o den va 22 mm, vilket egentligen,
är på gränsen, för att faktiskt säga att de ÄR ofosterlig.

Ofosterlig betyder att man är gravid, alltså kroppsmässigt, de bildas en 
fostersäck o alllt, men den är tom, o är den över 20 mm i vecka 8, så
sägs de, att de inte blir nå foster heller ..

MEN, de visade sig, en vecka senare, att jag va lite kortare gånget än
va mensen sa, o när jag va tillbaka i vecka 9 + 4, så såg man en bebis på 32 mm,
med ett tickande hjärta o allt :)



Händer inte så mycke mer egentligen, men jag är orolig som attan, att något ska vara fel,
så jag ringer ju MVC stup i ett lixom .. Jag gjorde ett UL till, i vecka 12, där dom kunde
utesluta anencefali iallafall. Fick även ett BF, 25 Oktober, 5 dagar efter Ewe.



Kom tillbaka på ytterligare ett UL i vecka 15, då jag bara fick en känsla i kroppen, att
bebis skulle vara död .. Fick då se hjärtat, i detalt, som jag egentligen skulle
ha fått göra på rutinUL, men fick göra de nu tidigare.



Veckorna gick o de blev dags för rutinUL, som jag gjorde, enligt föregående UL,
i vecka 17 + 3, men efter UL o alla mätningar, m.m, så blev jag framflyttad 4 dagar, så
va istället i vecka 16 + 5 o hade BF 2 November, dvs, Hopes 4 BF dag.
Allt såg jättebra ut, kotor i ryggen räknades, de mättes avstånd, hjärnhalvorna
kollades extra noga, eller aa, allt kollades extra noga, precis som
de gjort vid varje rutin UL :) Bebis såg helt frisk ut, o har inte alls
påverkats av mina sömntabletter. o fick reda på, att de troligtvis, mest
möjligt, va en TÖS ?! SKA JAG FÅ EN TÖS ?!



Nu är jag som sagt i vecka 19 + 3, så de är ett tag sen jag såg bebis.
Jag har inte känt något än, men tydligen så kände jag Kendji sent också.
men de kmr, om jag trycker HÅRT på magen, så kan jag känna " honom ".
Ja, jag säger att de är en HAN. För, efter TRE söner, så ger man upp hoppet lite,
om att man faktiskt skulle kunna få en tös ..? ;) Ska göra ett könsUL i
Göteborg i vecka 26 något sånt, dom gör inte tidigare än så, då får vi helt enkelt
se :) Inte för att jag bryr mig, men jag är så satans nyfiken o OM de skulle
visa att de faktiskt ÄR en tjej, så kmr jag ju dö, o köpa
massa, massa, MASSA klänningar o sånt :P

Thobbe vill dock inte veta, men han har sagt att jag får ta reda på de
om jag vill, bara jag inte säger de till honom. Kmr nog inte behöva säga de,
för han lär märka, om jag köper klänningar eller inte (A) 

Ja, de va ungefär de :)



Jag har mått fruktansvärt dåligt, under graviditeten. 
Jag har haft samma illamående som med Memphis, dock
har jag inte kunnat äta, som jag kunde med honom, men har mått konstant illa,
spytt i omgångar o ja, tillomed så mycke, att jag två gånger, spydde
blod, ena gången kom de en stor kouagel o ena gången bara
rann de blod, dock va de ingen fara, som tur va.

Iallafall, inte förens i vecka 15, ungefär, så kunde jag äta.
Jag har även haft fruktansvärt ont i magen, de hugger o sticker lixom.

Vet ju att de är legimenten, men menar, detta är mitt fjärde barn o
har inte haft så ont innan, men som både mamma, Cicci o Thobbe sa, 
de är väl självklart, att du känner av de mer nu lixom ?

Jag har även ganska mycke svimmattacker, flimmer för ögonen, 
huvudvärk o sånt, så jag har ju gått o trott att jag haft havandskapsförgiftning,
men de är väääääääääääldigt få, som fått de INNAN vecka 24.

men idag, så svimmade jag så många gånger, att jag ffaktiskt tog
tag i de o ringde om hjälp.

Ringer mvc, som hänvisar mig till läkarn, då dom skulle va i VBG hela
mvc, fram till fredag. Ringer läkaren, som hänvisar mig till mvc, mvc
hänvisar mig då till förlossningen, som dom i sin tur, hänvisar mig till 
läkarn, får åter igen till mvc, o tillslut, hamnade jag på förlossningen igen.

Dom bad mig kma in, för o kolla på de hela.

Jag kom ner o berättade om mina problem, o fick reda på
att jag har EXTREMT lågt blodtryck (y) Hon sa att de inte är mycke o
göra åt de, o troligen, kmr de att bli värre .. Så de är bara att
vänja sig vid att svimma, se suddigt, vara extremt trött, 
ja, allt som hör till ..  Nu fick jag ju iallafall svar på
VARFÖR jag mår som jag gör ..

Lägger in en bild här, på magen.
Här kan ni jämnföra mina fyra barn. Denna magen är helt annorlunda, o
ALLA säger, att de faktiskt ÄR en typisk " tjejmage "



Blir ett separat inlägg med magbilder, genom veckorna :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0