16 Augusti 2012

Idag, lilltjejen, har vi vart o lyssnat på dig igen, jag o storebror Memphis.
Barnmorskan hade lagt fram nål o allt, för o ta nya prover o Muffe förklarade för
mig precis, va som skulle hända, så han har vart med ett par gånger, de märks kanske ?
Sen visade han att jag skulle ligga där på båren, att barnmorskan skulle använda den o 
den grejjer, för o kunna lyssna på dig .. Han är så söt :')

Dina hjärtljud låg idag på 150 s/m, så de högsta hittils, tror jag, men idag
skulle du inte sparka bort dopplern iallafall, haha :P

O vi började mäta magen idag med :D vecka 29 o ett sfmått på 27 cm, prick
på normalkurvan :D Med Memphis i vecka 27, hade jag ett sf på 26 cm
o med Kendji i vecka 27, hade jag ett sf på 28 cm. Kendji låg nästan på
översta kurvan, vid första mätningen xD

Sen kollade vi även vikten, o jag har gått upp 9 kg hittills, dvs jag
vägde 58.5 kg idag :) En helt okej vikt o lite till kmr de nog, förhoppningsvis
gå upp :D Gick upp 11 totalt med Memphis o 12 med Kendji.

Dock hade jag ju gått upp 8 kg, på de 18 veckor som Hope låg i magen, så
han är väl den jag gått upp mest med, kanske, egentligen :P HAHa 

Nej, men som sagt, bra hjärtljud, bra sf, bra vikt :)
Nu ska jag tillbaka om 12 dagar, är ett lite längre upphåll denna gången
o sen blire möte med läkare, den 4 September.

Jag har beslutat att bli igångsatt igen o så tidigt som läkarna ba kan tänka sig.
Dels för att mitt järn MÅSTE gå upp o de kmr de INTE göra, sålänge du ligger
där inne o suger i dig ... o dels för att jag har såna problem med min ischias, att
de blir svårt för mig att leva " vardagligt " då med ..

Nu har jag vart borta ifrån jobbet denna veckan, BARA FÖR ATT JÄRNET GÅTT NER
o jag knappt kan hålla mig vaken .. 

Jag är inne på mitt elfte dropp, för denna graviditeten, hbt har stigit lite, men
om inte ferritinet stiger, så äre skit samma om mitt hb hade legat på 200 lixom .. 

O på lördag, dvs om två dagar, går jag in i vecka 30, så nu börjar de närma sig :D
Dock har den senaste veckan gått så äckligt jävla sakta .. 

Men jag hoppas att du snart är här hos mig, för jag längtar SÅ efter att få ha dig
i mina armar, få pussa på dig o se dig i ögonen, när jag säger " Jag älskar dig "
o jag längtar SÅ efter att få se Memphis stolt o lycklig igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0