22 Augusti 2012

Usch, seriöst, idag har du vart en JÄVLAUNGE ! 
Så rädd, som jag vart idag, har jag aldrig vart, aldrig ..

Började igr kväll, str o duschar o känner nå konstig känsla i magen,
sparka till i höger sida o sen kändes de som att någon drog i magen under ifrån.
Ungefär samma känsla som när vattnet går .. 

Efter de, kände jag knappt några rörelser, men tänkte inte mer på de,
gick o la mig o allt o ingen som helst tanke på att något skulle
va olikt .. Imorse, när jag vaknade o vaknade som sagt på sidan, o
då brukar du alltid va tjurig o sparka, tills jag lägger mig på rygg eller går upp, men
idag gjorde du inte de, men inte då heller, tänkte jag att något skulle va fel, utan mer
att du ba tog sovmorgon ..?

Nu på kvällen, runt halv åtta kanske, när jag satte mig i soffan o slappnade
av, o kände efter, du hade inte rört dig på hela dagen, så jag började buffa på
magen, ingen reaktion. Jag la mig på alla möjliga sätt, ingen reaktion, inte
heller på dricka o grejjer .. Känner också att magen är mjukare
än den vart innan, o kollar i speglen o ser att den nästan hägde över
byxkanten ..

Min första tanke va " Nu är hon död "
Ringde förlossningen o dom bad mig kma in ..
Mamma körde ner mig o va lika nervös som jag .. 
Jag fick ett rum o barnmorskan vände ctg skärmen
emot sig, så jag inte skulle se o så stängde hon av ljudet ..

Mamma, som till en början inte ville va med i rummet, kmr in o
kollar mot skärmen o ba " Nej " o så börjar hon gråta.

Hon menade " nej, jag vll inte gå in ", o jag trodde de va
att hon inte såg några hjärtljud, så jag börja störtlipa o 
ba " har jag rätt, lever hon inte ?!?!?!?!? "

Barnmorskan höll på o grejja med dendär ctg grejen på magen o ba
" jodå, de gör hon ", men hon verkade så . Nervös i rösten ..

Tillslut vände hon skärmen o skruvade upp ljudet lite, så jag
kunde lugna mig .. Men bebis ville änd inte röra sig, förens efter ca 30
minuter med ctg . Barnmorskan fick även sitta o hålla i dendär
grejjen, för varje gång hon försökte med o sätta fast den med
banden, så tappa den kontakt, så hon fick sitta o hålla ..

Efter ca 50 minuter i ctg, fick vi ett OK på maskinen o en bra kurva.
Lite låga hjärtljud, men ändå bra. Fick kma in o träffa en läkare efter de, o 
hon sa de att om man känner minsta lilla rörelse under ctgn
så brukar dom inte göra UL, men hon eftersom att jag ba hade känt någon
enstaka, o hon såg på mig, att jag va nervös, så sa hon " Men vi gör ett UL ändå :) "

O de förklarade en HEL DEL. 
Magen har ändrat form, eftersom att du fått för dig o VÄNDA DIG.
Huvet som innan legat NERÅT, ligger under mitt högra revben (y)
Där jag fram tills igår, haft dina fötter .. Så, rörelserna kmr
bli lite annorlunda nu, eftersom att du ändrat ställning o plats ..
Men de va tur vi kollade, för både BM o läkare, tyckte sig känna
huvet ruckbart först, men de va rumpen :P

Så, jag hoppas du vänder tillbaka dig inom någon vecka, för jag
vill INTE åka in på vändningsförsök o jag vill INTE snittas !

O jävlas inte med mig såhär en gång till ..
Hela min värld stannade, när mamma sa nej.

Men du mår bra, o de är de viktigaste <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0