8 September 2012 - Vecka 33

Hej gumman, nu är jag här igen ^^

igår va jag på möte på förlossningen, för o träffa chefsläkaren o se om de kanske
skulle gå o få en igångsättning o de gick :)

När jag såg henne, så tyckte jag att jag kände igen henne, men ändå inte.
Hon ba " Eva. Vi har setts förut, tror jag va ? "
Jag ba " Ehm, jag vet inte, kmr inte ihåg ..? "
Hon ba " Jo, men de gör jag. Med ditt förra barn "
Jag ba " Åh, jaha, de va ju du som gjorde bedömningen o tog hål på hinnorna ju :D "

Så, de va hon :) Vi pratade om lite grejjer o så, o frågade om de gick o få en
igångsättning o de skulle nog inte va några problem, dock inte innan 38 fulla veckor.

Fick dock tid den 19 oktober, är då i 37 + 6 o de tycker jag är helt okej, de
är då kendji är född med, MEN, jag sa inget då, men kmr ringa ner
om någon vecka o se om jag kan få de någon dag tidigare, typ, 37 + 3 eller 4, för
19 oktober, är på en fredag o då vet jag att dom ba har en läkare som jobbar.

Jag vill veta att de finns ett fullt läkarteam på plats, IFALL något händer.
Så ska se om jag kan få tid på onsdagen istället för fredagen. Menar
någon dag tidigare, borde väl inte va farligt.. eller ?

Ja, vi får se. Haar iallafall fått ett slutdatum o de va en stor sten som lättade.
som mamma sa till Eva då " Om hon ba får ett slutdatum, så har hon något
o sikta efter, alltså om hon vet att hon får en igångsättning o vet att hon
har ett fast datum att stå ut till "

O de va nog fan sant, jag behövde ett datum att se fram emot
o inte gå ovetande om att hon kan kma NÄR SOM, lixom.

Idag är jag i vecka 33, dvs 32 fulla veckor + 0 dagar :D
Tiden går sjukt fort, men ändå inte. Har gått fort hittils, dock
känns de som att den saktar ner nu, usch.

o idag kunde jag ba inte hålla emot längre, nu är ALLT fixat.
Tog upp vagnen o gjorde den klar, så nu är allt klart inför din ankomst :D

Blev inga bra bilder, varken på mage eller vagn, men de får duga sålänge :)














Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0