6 September 2012

Igår hände de en del.

Dagen börjar med att jag vaknar runt 04 o är mega pissnödig.
Gick på toa o satt nog o pissa i 10 minuter ..? Tänkte la inte så
mycke på de, men kunde inte somna om, satte mig i soffan o va händer ?
Jo, jag kissar ner mig ..? Eller aa, de va de jag tänkte först ..

Ställde mig upp o kissar ner mig IGEN ?! Började istället oroa
mig för vattenavgång, ringer FL o förklarar o för dom, låter de också som
de, så ringer mamma o ber henne köra in mig. Väcker Thobbe vid 5 o
jag o mamma åker .. Väl där, fick jag ligga med ctg o skit, dom kände inte på
mig eller nå sånt, utan sa ba " De låter som en vattenavgång " o sätter ctg.

Fick den mest tjuriga BM jag någosin träffat .. Hon sa att jag
troligtvis kmr läggas in, få cortison o sånt, för hon va 100 % säker på
att de va vatten, för de kom ju även påväg ner till Halmstad o
även när jag va där .. Fick ett rum, förlossningsrum 5, samma
som Kendji är född i :')

Mamma behövde åka, så fick va kvar själv .. HAde hoppats på
att mamma kunde va med, när jag skulle träffa läkare o de, men de va hon
inte. Läkarn kom runt tio, vi gjorde undersökning o de gjordes
både VUL o vanligt ul. Inga tecken på att de skulle va minsta
lilla skråma på hinnan, men de som hade kmit, va heller inte urin.

Jag blev ganska dåligt bemött, barnmorskan va pain in the ass o 
läkaren va inte speciellt trevlig heller. Så, när dom höll på o göra UL på mig,
så brast allt, dom sa att jag absolut inte kmt bli igångsatt förens 39 fulla veckor
o blablabla .. Sprng där ifrån lipandes, o vid 10:45, kom Cicci o hämtade mig.

Jag hörde att allt va bra med lillan o sen stack jag där ifrån .. 
Jag kände mig ganska så besviken, för att de inte va vattet, men
ändå lite lättad, menar, är i vecka 32, men som läkarn
på mvc sa, att kmr man igång av sig själv, så är lungorna oftast
klara ..

Aa, de är en del ni inte behöver veta, men aa .. Så va de iallafall.

Min barnmorska på mvc ringde på eftermiddagen o hade ju fått
höra allt, o visste att jag efter samtalet med mvc läkaren i tisdags, ville
ha en tid för o prata med chefsläkaren på förlossningen, hon skulle se
va hon kunde göra o så.

idag ringde hon, runt .. tre på eftermiddagen o sa att hon hade fixat tid till
samtal med chefs läkaren, dock IMORGON. Hon hade ba tid imorgon eller 1 oktober o
Kerstin, min bm, tyckte de va bäst o ta de imorgon, så hon hade redan bokat de o allt, o eftersom
att hon ringde så sent, så kände att jag inte kunde be henne boka om .. 

så, imorgon åker jag o mamma ner för samtal o vi får la se hur de går.

Lilltjejjen mår iallafall bra o växer som hon ska :) Skulle fått en viktuppskattning
igår på FL, men de gjorde hon aldrig heller, så aa .


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0