20 September 2012

Hej lilltjejen. Tänkte uppdatera om dagens MVC o läkarbesök :)

Va på vanligt mvc kontroll, o behövde inte ta några nya prover idag, så de blir nästa
vecka. SF måttet ligger på 32 cm, dina hjärtljus på 144 s/m, o hon tyckte sig känna
att du låg neråt, men va osäker, hon kände tre gånger o sa " Ja, jo, men de
måste va huvet, men de ser ju doktorn sen, för jag antar att ni kmr kika på henne som vanligt, haha "

Gick som sagt bra hos barnmorskan o när jag skulle ut o sätta mig för o vänta
på läkaren, så tog jag en svng på vågen, som visade 60 kg, vilket betyder +10 kg sedan
inskrivningen i vecka 9 :) Helt okej o jag är nöjd :) HAde hoppats på något kilo till,
men de kmr, har ju ändå en månad kvar ;) Haha.

Väl inne hos Jens, så sa han " Ja, jag vet egentligen inte syftet med varför du
är här, Kerstin har inte skrivit något " o jag ba " Ne, jag fick ba tiden av henne förra
veckan, så jag gick ju ba hit :P "

Han ba " Ja, men du vill väl titta lite på henne va ? "
Jag ba " Ja, klart jag vill de "
Han ba " Ja, men då gör vi de, så kan vi se hur mycke hon väger :) "

Gick in i ultraljudsrummet o där kom din rumpa upp direkt :P Haha ..
O visst ligger du neråt, LÅNGT ner med, de va på Fhåret, att han kunde mäta huvet, för
de låg såpass långt ner :P Haha .. 

Är idag i vecka 33 + 4 o du väger för dagen 2323 gram, vilket är +4 % i vikt o
de är bra :) När vi va klara, så säger han " Ja, vilken storlek har du beställt ? "
Jag ba " Nja, 3300 ungefär "
Han ba " Ja, de är ungefär va hon kmr väga. Räkna med runt 3200 - 3300 gram, men
hon verkar ha ett litet huve "

Jag ba " Ja, men huvet är ju de viktigaste i storlke, så de får gärna va litet "
o så börja han skratta :P men de gick bra o hans bedömning av vikt,
slår sällan fel :) 

Nu äre som sagt en månad kvar, eller inte ens de :O
20e September idag o du kmr senast 19 oktober :D
Börjar bli lite smått nervös, kan jag lova :P Haha .

Ja, men de va ungefär de jag ville säga iallafall :)
Här kmr en bild ifrån igår med :)



Lina satte ihop en jämnförelsebild med :)
Bild nr 1 - Memphis vecka 33 + 3
Bild nr 2 - Kendji vecka 33 + 0
Bild nr 3 - Du vecka 33 + 0
Ingen större skillnad, tycker att Muffemagen är den som isåfall är udda ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0